پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
BAMDADZAGROSONLINE.IR
کد خبر : 264295
پنج شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ ، 16:45

جهاد خدمت؛ از اجرای عدالت تا محرومیت‌زدایی

طعم شیرین انقلاب با جهاد خدمت

تفکر جهاد خدمت بسیاری از مشکلات را رفع می کند و همه جهادگران برای یاری به کادر درمان داوطلبانه در بخش های مختلف از جمله، پزشکی، پرستاری، بهیاری و حتی نظافت اتاق بیماران کرونایی حضور پیدا کردند تا حداقل بخش کوچکی از بار سنگین کادر درمان را به دوش بکشند .

به گزارش بامداد زاگرس آنلاین و به نقل از نبض شهر :یکی از رویکردهای اصلی و مهم بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، جهاد خدمت است که امروز بعنوان یک گفتمان مهم و جدی در کشور مورد توجه قرار گرفته و با بهره‌گیری از گروه های جهادی در قالب برنامه‌های پیشرفت و آبادانی، محرومیت زدایی، سازندگی و اقتصاد مقاومتی در حال اجراست که ثمرات و برکات ارزشمندی را هم در پی داشته است. در واقع آنچه امروز نیاز داریم جهاد خدمت است و هیچ چیزی بهتر از این نیست . خدمت برای تحکیم پایه‌های نظام نوعی جهاد خدمت است و مهمترین راهکار مقابله با دشمن هم جهاد خدمت است  از این رو باید با تمام توان و همت خود و هر ابزار و وسیله‌ای که در دست داریم برای خدمت به مردم استفاده کنیم و جهاد خدمت را در عمل اجرا کنیم.

رهبر معظم انقلاب در باب اهمیت کار جهادی فرمودند: وظیفه امروز کمک به مردم به‌ویژه طبقات ضعیف و کار جهادی و شبانه‌روزی مسئولان است. البته همه جهاد به جبهه رفتن نیست، هر جا هستید می‌توانید مجاهد فی سبیل الله باشید. آن‌جایی که حرکت و روح جهادی وجود دارد، انسان در ایمان و آرمان و خدمت به دیگران حل می‌شود و خود را فراموش می‌کندواین روحیه را باید در جامعه تقویت کرد.

“هر که به کشور و مردم خدمت کند، بسیجی است.” شاید این بهترین تعریف در توصیف تلاش های بسیج باشد چراکه تاریخچه فعالیتهای بسیج از زمان دفاع مقدس کلید خورد ؛ زمانیکه دلاورمردان بسیجی به جبهه های جنگ راهی شدند و با دادن قطره قطره خونشان در مقابل دشمن چون کوه ایستادگی کردند . بانوان هم در آن شرایط  گوی میدان را رها نکرده و در پشت میدان های توپ و تانک ، با اهدای کمک های نقدی و غیر نقدی و مهارتهای خانگی خود  رزمندگان اسلام را درسرما وگرما حمایت کردند .شیرزنانی که با درست کردن انواع ترشیجات و مرباجات و کنسروها ومواد غذایی یاران انقلاب را تنها نگذاشتند . بانوانی که نه تنها همسر خو د را راهی جبهه های جنگ  کردند بلکه با ایثارگری  خود ، جگر پاره تنشان را به میدان فرستادند تا در دفاع از سرزمین ایران  حق خود را به این نظام ادا کنند . البته  این روحیه بسیجی وار فقط منوط به دوران هشت سال دفاع مقدس نبود بلکه در دوران کرونا  و زلزله و سیلاب هم آحاد مختلف اعم از زن و مرد وپیر وجوان همه در میدان آمدند تا جان همنوع خود را از مرگ نجات دهند .افزایش تقاضا برای خدمات بهداشتی و پزشکی در دوران بحران باعث شد جهادگران در این عرصه وارد شده و با تولیدو توزیع ماسک بین مردم کمبود منابع و زمان را تجربه کنند . آنها با عمل به مسئولیت های اجتماعی خود برای ارتقای سطح سلامت جامعه تلاش زیادی کردند تا درکنار نهادهای دولتی به مردم خدمت جهادی کنند.

تفکر جهاد خدمت، بسیاری از مشکلات را رفع می کند

یکی از این جهادگران می گوید : در بحران  کرونا به جهاد خدمات بهداشتی مشغول بودیم، در این مسیر گاها با فشارهای روانی و اجتماعی زیادی مواجه میشدیم و  استرس‌ها و فشارهای مربوط به شیوع بیماری و تأثیرات اقتصادی و اجتماعی بر ما اثرمی گذاشت .

احمدی ،  در پاسخ به این سوال  که” در مواجه با این بحران با چه مشکلاتی مواجه بودید ؟” اینگونه پاسخ می دهد  : کمبود تجهیزات و مواد بهداشتی نظیر ماسک ، دستکش ، الکل، صف طویل مردم برای واکسیناسیون  و محدودیت های مالی برای تهیه این امکانات اهم مشکلاتی بود که با آن مواجه بودیم اما خدا را شکر با حمایت های وزارت بهداشت ، خیرین ومردم  این مشکل حل شد .

وی می افزاید : معتقدم تفکر جهاد خدمت بسیاری از مشکلات را رفع می کند و همه جهادگران برای یاری به کادر درمان داوطلبانه در بخش های مختلف از جمله، پزشکی، پرستاری، بهیاری و حتی نظافت اتاق بیماران کرونایی حضور پیدا کردند تا حداقل بخش کوچکی از بار سنگین کادر درمان را به دوش بکشند .

 

خدمت جهادی برای من افتخار است

دیگر جهادگر خوزستانی ، پزشکی از دیار بهبهان است که  می گوید : هر گروه جهادی بعنوان یک پایگاه خدمت  محسوب میشود و افتخار می کنم که خدا به من توفیق داده  از دل یکی از مساجد اهواز وارد کارهای جهادی شوم و به مردم خدمت کنم .

“مصطفی آشتاب “با بیان اینکه خدمت به مردم از بزرگترین کارهاست و روز وشب نمی شناسد تصریح می کند :‌ این مسیر هر چند ممکن است دارای پیچ وخم ها وسختی های زیادی باشد اما خستگی ندارد و سرما وگرما و هیچ چیز دیگر جلودار جهادگران نیست .

وی می افزاید : در اربعین حسینی هرساله نذر کرده ام با  حضور در مرز شلمچه  وبکار گیری توان علمی خود ذره ای از درد ورنج زائران حسینی را کم کنم . معتقدم  خدمت به مردم توفیق می خواهد که خوشبختانه نصیب من شده است .

بحران سیل و کرونا در خوزستان با روحیه جهادی  مدیریت شد

دیگر جهادگر خوزستانی در تبیین اهمیت جهاد خدمت می گوید : جهاد خدمت یعنی همیشه در صحنه بودن و جهادگران در تمام عرصه ها پای کار هستند و با صداقت و شهامت به مردم خدمت می کنند.

رحیمی اظهار می کند :  از سال ۱۳۹۵ به کارهای جهادی روی آوردم و اکنون بخشی از وقت خود را به این کار خیرخواهانه اختصاص داده ام و برای من مایه سعادت و افتخار است .

وی می افزاید : مسیر مجاهدت از راه محرومیت زدایی و حرکت های جهادی عبور می کند . در واقع جهادگران خدمت با حضور به موقع در صحنه‌ و میدان‌های خدمت، روحیه سازندگی خود را نشان داده‌اند و در مسیر جهاد خدمت حرکت کرده اند. تلاش شبانه روزی و خستگی ناپذیر جهادگران خدمت در راستای منویات مقام معظم رهبری بوده و برکات و رضایتمندی مردم را در پی داشته است .

 

مدیر عامل شرکت فولاد اکسین : با تلاش جهادگران شرکت فولاد اکسین در برابر تحریم ها قد علم کرده ایم

مدیر عامل شرکت فولاد اکسین معتقد است : با تلاش جهاد گران شرکت فولاد اکسین با افتخار در برابر تحریم ها قد علم کرده ایم و استوارتر از همیشه در مسیر شعار سال حرکت می کنیم.

محمدی ، در آیین نخستین رویداد رسانه ای جام رسانه امید که ۱۶ آذر ماه به همت سازمان بسیج رسانه خوزستان برگزار  اظهار می کند : در حوزه مسئولیت های اجتماعی خدماتی جهادی چون تامین وتحویل ۲هزار تن ورق فولادی برای ساخت پل عنافچه ، توزیع ۲هزار بسته آموزشی در مناطق محروم ،توزیع ۴هزار بسته معیشتی ویژه مناطق محروم ،ارائه خدمات درمانی و توزیع داروی رایگان در مناطق کم برخوردار قلعه چنان و منبع آب  انجام شده است .

این مقام مسئول تصریح می کند :  توزیع روزانه چندین تانکر آب شرب در روستاها ی شهرستان باوی ، مشارکت و اعزام ماشین آلات جهت جمع آوری آبهای سطحی در بارندگی های اخیر، خدمات شبانه روزی در پایانه مرزی شلمچه از دیگر اقدامات این شرکت در حوزه مسئولیت های اجتماعی بوده است .

محمدی می گوید : بدون شک شرکت فولاد اکسین خوزستان برگ زرینی در صنعت فولاد ایران و جهان است و به خوبی می تواند در صنعت فولاد جهان به عنوان یک شرکت منحصر به فرد خود را نمایش دهد.

وی می افزاید : درشرایط کنونی جهاد تبیین برای همگان مهم است و  رسانه ها  هم باید به سمتی حرکت کنند که به تقویت این حرکت جهادی منجر شود .

آنچه مشخص است خدمت به مردم زمان نمی‌شناسد و تلاش بی وقفه جهادگران و اقدامات خداپسندانه از سوی گروه‌های جهادی و دیگر آحاد مردم صحنه‌هایی از عشق به هم‌وطن و ایرانی را خلق کرده است‌ که‌ در تاریخ این سرزمین ثبت خواهد شد.

جهاد خدمت و خدمت به مردم دارای اجر و پاداش معنوی زیادی است و به عبارتی اجر خدمت به مردم، از جهاد کمتر نیست و  تفکر جهاد خدمت و بسیج مردمی است که می تواند مشکلات را حل کند .

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار