BAMDADZAGROSONLINE.IR
کد خبر : 394522
یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ ، 06:55

در این برهه حساس پیش رو می‌طلبد که نامزدهای محترم، شفاف و بی‌ پرده، برنامه‌ها و روش‌های اجرایی آن را جهت توسعه پایدار روستاها، کنترل مهاجرت و رفع عقب ماندگی‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن، ارائه و موجبات جذب و مشارکت هرچه بیشتر این جامعه شریف و اثرگذار کشور را فراهم آورند.

 بامداد زاگرس آنلاین -اشکان مرادی:  حضور فعالانه و مشارکت جامعه در فرآیندهای تصمیم گیری و ایفای نقش موثر آنان در زندگی سیاسی و اجتماعی از شاخص‌های اساسی و عیار مشروعیت و مقبولیت جامعه ی مردم سالار است.*

با نگاهی گذرا به تاریخ ایران به خصوص سیر جامعه ی روستایی بیانگر مشارکت‌های گسترده و گوناگون این جامعه در زمینه‌های مختلف سیاسی، نظامی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و.... است و مشارکت و هَمیاری نقش برجسته‌ای در فرهنگ روستایی داشته است.

 

   جامعه ی روستای کشور در حال حاضر ۲۶ درصد جمعیت کشور را با جمعیتی بالغ بر ۲۰ میلیون نفر و ساکن در بیش از ۵۰ هزار روستا که ریشه ها و حافظان تمدن، هویت، فرهنگ و کانون های تولید و تامین کنندگان امنیت غذایی و مرزهای کشورند و مشارکتشان در انتخابات خصوصاً انتخابات ریاست جمهوری، نتیجه آرای ملی را به کلی دگرگون می‌کند.


  امر مغفول در تبلیغات و برنامه‌های نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، مسئله ی آینده ی روستا و روستاییان است که از چشم نامزدها و مشاورانشان، جا افتاده است.


   جامعه روستایی با توجه به بهبود زیرساخت‌ها، جمعیت جوان و بالا رفتن اطلاعات عمومی و سطح تحصیلات، دسترسی به فضای مجازی، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، دیگر از مشارکت‌های احساسی و ناآگاهانه دور شده و جذب شعارهای جذاب معیشت محور و صدقه‌ای نمی‌شود و با رصد برنامه‌های نامزد ها به دنبال رسیدن به مطالبات به حقشان که از جنس توسعه و توزیع عادلانه خدمات، امکانات و ثروت و خواستار نقش پُر رنگ‌تر در سیاستگذاری‌های کلان کشور و افزایش و ارتقاء شاخص های بهره‌مندی در زمینه‌های: زیرساخت‌های اساسی، سطح زندگی و سلامت، آموزش، سرمایه گذاری واشتغال و حفظ محیط زیست و...است.


  در این برهه حساس پیش رو می‌طلبد که نامزدهای محترم، شفاف و بی‌ پرده، برنامه‌ها و روش‌های اجرایی آن را جهت توسعه پایدار روستاها، کنترل مهاجرت و  رفع عقب ماندگی‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن، ارائه و موجبات جذب و مشارکت هرچه بیشتر این جامعه شریف و اثرگذار کشور را فراهم آورند.

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
ساخت جاده میانبر مسجدسلیمان- الیگودرز به کجا کشید؟

ساخت جاده میانبر مسجدسلیمان- الیگودرز به کجا کشید؟

ساخت جاده الیگودرز به خوزستان از طریق مسجدسلیمان، ...
مهران رضایی که بود؟

مهران رضایی که بود؟

در چند روز گذشته مسجد سلیمان یکی از بهترین ...