BAMDADZAGROSONLINE.IR
کد خبر : 434722
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ ، 08:18

وزارت کشور هم از اینهمه ماجراجویى، لابى، دخالت و داستان هاى عجیب و غریب بوجود آمده براى چند گزینه ى مطرح شده به ستوه آمده است که از قضا این نکته مهمترین ضعف همه ى دولت ها در انتخاب استانداران به خصوص در خوزستان بوده است.

 

 

 

 بامداد زاگرس آنلاین -هوشنگ نوبخت :بى مقدمه بروم سراغ اصل مطلب و داستان تکرارى انتخاب استاندار براى استانى که هر بار  به همین دلایلى که قید خواهم کرد،  همیشه ى خدا رو به سرازیرى مى رود.

کافى است تنها یک هفته در همدان،  اراک،  یزد یا گلستان باشید،  خواهید دید که هیچ واکنشى از سوى اقوام،  اصناف،  اقشار و رسانه هاى آن ها در خصوص انتخاب استاندارشان توسط دولت ها شکل نمى گیرد.  همه در همه جاى کشور دنبال کار و زندگى خودشان هستند و تنها عده اى محدود براى به کرسى نشاندن یک مدیر قوى براى استان شان تلاش و لابى مى کنند اما در خوزستان ما که با فاصله،  پایتخت حاشیه ها در کشور است،  جوشکار و بقال و نقاش هم مدعى اند که باید استاندار بعدى مد نظر آن ها،  محله،  قوم و قبیله و همشهرى شان باشد وگرنه دولت را تا سال ها سرزنش مى کنند حتى اگر گزینه هاى دیگر،  شاخص ترین شخصیت هاى دنیا باشند.


وزارت کشور هم از اینهمه ماجراجویى،  لابى،  دخالت و داستان هاى عجیب و غریب بوجود آمده براى چند گزینه ى مطرح شده به ستوه آمده است که از قضا این نکته مهمترین ضعف همه ى دولت ها در انتخاب استانداران به خصوص در خوزستان بوده است.


دولتى که اقتدار لازم براى معرفى یک نیروى شاخص خود براى انجام امورات اجرایى مهمترین استان خود ندارد و هر روز باید یقه اش را از دست یک شخص یا تشکیلات خوزى خارج کند. 
باز هم به صد دلیل منطقى معتقدم که خوزستان به یک استاندار مقتدر،  غیر بومى،  برنامه محور و پخته نیاز دارد که تحت تاثیر هیچ قوم و جریان و تشکیلاتى قرار نگیرد. 
شک نکنید مادامى که افسار انتخاب ها در خوزستان دست چند نفر آدم افراطى،  فرصت طلب،  سیاسى نما و منعصب قومى باشد،  هیچ تحول بنیادینى در این سرزمین پر از ثروت شکل نمى گیرد و هیچگاه هم شاهد حضور یک استاندار در تراز خیلى استان هاى پیشرفته کشور نخواهیم بود.


این مطلب ساده،  شفاف و تکرارى را نوشتم که بماند به یادگار براى نسل هاى بعدى که ما را به خاطر سهیم بودن در چنین تاریخ ها و تصمیماتى نفرین مى کنند.

 


نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
ساخت جاده میانبر مسجدسلیمان- الیگودرز به کجا کشید؟

ساخت جاده میانبر مسجدسلیمان- الیگودرز به کجا کشید؟

ساخت جاده الیگودرز به خوزستان از طریق مسجدسلیمان، ...
مهران رضایی که بود؟

مهران رضایی که بود؟

در چند روز گذشته مسجد سلیمان یکی از بهترین ...