BAMDADZAGROSONLINE.IR
کد خبر : 60380
سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ ، 16:41

چرا خوزستان تعطیل نمی شود ؟؟!

با وجود آمار بالای مبتلایان به کرونا ؛

چرا خوزستان تعطیل نمی شود ؟؟!

علیرغم تجربه تلخ شیوع کرونا در قم و پیامدهای مرگبار آن ، براستی معلوم نیست دلیل این همه تاخیر در اعلام تعطیلی خوزستان چیست؟؟! اعلام وضعیت اضطراری، قرنطینه استان و اقدامات فوری و جدی برای قطع زنجیره انتقال ویروس ، ضروری است.

بامداد زاگرس آنلاین_سعید کیوانی :  خوزستان روزهای بدی را سپری می کند ، روزهای بدتر از اسفند ۹۸ ، کرونا تهاجمی تر شده ونوع انگلیسی آن جهش یافته تر شهروندان را به مرگ دعوت می کند،

شهروندانی که خود نیز در این مورد بی تقصیر نبوده اند ، علیرغم همه هشدارهای مسئوولان دولتی ، مراسم ها و همایش ها بدون رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

کرونا انگلیسی هم که درکمین  همین بی مبالاتی ها نشسته بود خیلی زود آثار خود را نمایان ساخت که بنا  به گفته دکتر حریرچی معاون وزارت بهداشت:  در یک نمونه تست ۱۰ نفره ، ۹ نفر به کرونای انگلیسی مبتلا شده بودند ،

سرنخ داستان هم که چند روز بعد معلوم شد ، مسافران عراقی ، خانمی که از هلند آمده بود و مراسم های عزا و عروسی!


اما در این میان هشدار های پیاپی  متولیان بهداشتی استان بارها و بارها از شبکه های اجتماعی منتشر شد پیام هایی که شنونده خوبی در میان تصمیم گیران کشوری نداشت !


 از دکتر ابول نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که توبیت کرده بود ؛ «مطابق بررسی آزمایشگاهی در دوهفته اخیر موارد متعددی  از ابتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی درخوزستان مشاهده شد.


 اعلام وضعیت اضطراری در استان و اقدامات فوری و جدی برای قطع زنجیره انتقال ویروس ، ضروری است « تا روسای بیمارستان های اهواز که طی نامه ای به استاندار خواستار قرنطینه فوری خوزستان شدند  و این اواخر که رییس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی خواستار این شده بود که  رییس جمهور تعطیلی دوهفته ای و قرطینه خوزستان را تایید کند.


 همه و همه این مصاحبه ها و پیام ها نشان از  بحران جدیدی دارد  که شاید فاجعه انسانی سختی را هم به دنبال داشته باشد.


اما با وجود تجربه تلخ شیوع کرونا در قم و پیامدهای مرگبار آن ، براستی معلوم نیست دلیل این همه تاخیر در اعلام تعطیلی خوزستان چیست ؟؟

به استناد آمار،  مراجعات روزانه  به مراکز ۱۶ ساعته  زیاد و زیادتر می شود و این در حالیست که خیلی از بازار ها تعطیل نشده اند ، ادارات و بانک ها مصوبات ستاد کرونا را کامل اجرا نکرده اند، جریمه ها و محدویت ها تردد آنچنان که باید موثر نبوده و موارد دیگر .

ماحصل کار که کاملامشخص است ، خستگی روحی و فرسودگی جسمی کادر درمان و افزایش آمار مبتلایان و قربانیان !!امیدواریم این بار تاخیر در تصمیم ، تعجیل در مرگ شهروندان نباشد !!


لطفا صدای مردم خوزستان را بشنوید

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار