دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
BAMDADZAGROSONLINE.IR
کد خبر : 70732
سه شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ ، 12:02

آن‌ها معتقدند که برخی هواداران نفت آبادان و مسئولان نفت مسجدسلیمان، زمان لازم را به این دو مربی جوان و بومی ندادند تا هم خودشان را اثبات کنند و هم تیم‌های خوزستانی به سمت استفاده بیشتر از بومی‌ها و استعدادهای استان سوق داده شوند.

به گزارش بامداد زاگرس آنلاین پریسا زنگنه‌منش خبرنگار ایسنا خوزستان در یادداشتی بهوضعیت نابسامان مربیگری مربیان خوزستان در لیگ برتر پرداخته است 

شامگاه ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۰، شب تلخی برای مربیان بومی دو تیم نفتی فوتبال خوزستان بود.

در حالی که تیم‌های لیگ برتری با پشت سر گذاشتن فصل نقل و انتقالات زمستانه و جذب بازیکنان مورد نیاز در اندیشه کسب نتایج بهتر در ادامه رقابت های لیگ بیستم هستند، در دو تیم نفتی خوزستان اتفاقات عجیبی رخ داده است.

سکانس اول؛ خداحافظی پورموسوی

به گزارش ایسنا، در حالی که روز گذشته عیسی‌زاده مدیرعامل باشگاه صنعت نفت آبادان عنوان کرده بود که "عملکرد صنعت نفت در نیم‌فصل اول لیگ بیستم در مخیله هیچ کسی حتی افرادی که انتقاد می‌کنند هم نمی‌گنجید" و به نوعی از عملکرد پورموسوی و شاگردانش دفاع کرده بود؛ پورموسوی به یکباره با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام از آبادانی‌ها خداحافظی کرد.

پورموسوی در این خداحافظی خطاب به آن‌هایی که طی روزهای گذشته او و تیمش را تحت فشار قرار داده بودند، عنوان کرده بود "می‌روم چون مرغ همسایه در این استان غاز است. می‌روم چون زحمات همکاران و بازیکنانم و تلاش صادقانه آن‌ها با تمام مشکلات ریز و درشت و کمبودها خیلی زود فراموش شد. می‌روم اما بدانید شانه خالی نکردم. می‌روم چون همدلی و یکرنگی در این شهر خیلی زود رنگ باخت. می‌روم تا یک بار دیگر شاهد سوختن نیروهای بومی باشیم."

صحبت‌های پورموسوی نشان می‌داد که او از هجمه‌های وارده به عملکرد فنی‌اش از سوی برخی که نقد منصفانه نداشته‌اند و از او به عنوان یک نیروی بومی در راس کادرفنی تیم حمایت نکرده‌اند، به شدت گله‌مند و دلخور است.

سکانس دوم؛ رفتن یزدی و بازگشت فکری به مسجدسلیمان

داریوش یزدی که با جدایی مجتبی حسینی به خواسته هواداران نفت مسجدسلیمان، هدایت این تیم را پذیرفت و حتی در روز معارفه با استقبال هواداران با ساز و دُهل به تمرین نفت رفت، در حالی که مدت کوتاهی از عمر مربیگری او روی نیمکت نفت در لیگ بیستم می‌گذشت، با شکست تیمش مقابل نساجی مورد هجمه برخی هواداران قرار گرفت و به این خاطر و البته بازی بد بازیکنانش در رختکن از آن‌ها خداحافظی کرد. هر چند او  بعد، استعفایش را تکذیب کرد و گفت "نیامده‌ام که بروم و پا پس نمی‌کشم" اما انگار همان خداحافظی شفاهی کافی بود تا مدیران نفت، به فکر جایگزین او باشند. فکری هم در آخرین ساعت شامگاه ۱۶ فروردین ماه مجددا هدایت تیم سابقش را برعهده گرفت.

سکانس سوم؛ حمایت نشدن پورموسوی و یزدی

در خداحافظی دو سرمربی تیم‌های نفتی خوزستان نقاط اشتراک بسیاری وجود دارد اما مهمترین دلیل خداحافظی هر دو مربی، حمایت نشدن از سوی مسئولان استانی و تحت فشار قرار گرفتن از سوی برخی هواداران تیم‌هایشان بود. نکته قابل تامل این است، در حالی پورموسوی و یزدی مورد هجمه قرار گرفتند که هر دو تیم نفتی به دلیل مشکلات مالی فراوان و بسته بودن پنجره نقل و انتقالات، توان رقابت در این بازار برای جذب بازیکنان طراز اول را نداشتند و علی‌رغم اینکه دو تیم به ویژه نفت آبادان لیگ را خوب شروع کردند ولی رفته‌رفته با تحلیل بازیکنان‌شان به دلیل کمبود مهره، نتوانستند وضعیت خوب نیم فصل اول را حفظ کنند، ضمن اینکه یزدی اصلا در بستن تیم نفت مسجدسلیمان نقشی نداشت و تنها در چهار بازی لیگ برتر هدایت نفت را برعهده داشت.

سکانس چهارم؛ بازتاب بها ندادن به مربیان بومی

خداحافظی پورموسوی و پایان رسمی همکاری یزدی در نفت مسجدسلیمان بازتاب زیادی در بین جامعه فوتبال خوزستان داشت اما نکته مهم و حائز اهمیتی که بیشتر پیشکسوتان، کارشناسان و مربیان فوتبال خوزستان به آن اشاره داشتند، این بود؛ "باز هم تکرار مکررات و حمایت نشدن مربیان بومی". آن‌ها معتقدند که برخی هواداران نفت آبادان و مسئولان نفت مسجدسلیمان، زمان لازم را به این دو مربی جوان و بومی ندادند تا هم خودشان را اثبات کنند و هم تیم‌های خوزستانی به سمت استفاده بیشتر از بومی‌ها و استعدادهای استان سوق داده شوند.

سکانس پنجم؛ ضربه بر پیکره دو تیم نفتی در شرایط حساس

در حالی که سایر تیم‌ها تا دندان مسلح شده‌اند که یا قهرمانی لیگ بیستم را کسب کنند یا به سهمیه آسیایی برسند یا در حد توان‌شان جایگاه مناسبی را برای خود رقم بزنند، تیم‌های نفتی در شوک تغییرات هستند تا ضمن از دست دان آن اندک آرامش خود، از روند خوب نیم‌فصل اول‌شان نیز فاصله گرفته و مشخص نباشد چه سرنوشتی در ادامه لیگ در انتظارشان است.

سکانس پایانی، فوتبال خوزستان نیازمند تدبیر و درایت

اهالی فوتبال خوزستان معتقدند که طی سال‌های اخیر از تیم‌های فوتبالی استان به ویژه تیم‌های نفتی، حمایت خوبی از سوی مسئولان صورت نگرفته است و این همه آشفتگی، مشکلات مالی و امکاناتی و تغییرات مکرر در راس تیم‌ها به دلیل نبود تدبیر و درایت لازم از سوی مسئولان در قبال فوتبالِ سرزمینی فوتبال‌خیز بوده است. شاید حالا که مدت‌ها است فوتبال خوزستان به نوعی از مسیر حرکتی خود خارج شده، فدراسیون فوتبال باید از نماینده خود در استان یعنی رییس هیات فوتبال به دنبال چرایی رقم خوردن چنین اتفاقاتی در مهد فوتبال ایران باشد. ضمن اینکه مسئولان خوزستان نیز باید چتر حمایت مالی خود را بر سر ورزش استان به ویژه فوتبال، بیشتر پهن کنند و به فکر بازگشت آرامش به فوتبال خوزستان مخصوصا تیم‌های نفتی باشند.

 

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
شهید شهریور1320

شهید شهریور1320

دریابان غلامعلی بایندر و همرزمان جان‌برکف ...
معاونت جدید آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی خوزستان معرفی شد.

معاونت جدید آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی خوزستان معرفی شد.

بهزاد تجری رییس اداره برنامه و بودجه اداره ...
بافت های تاریخی خوزستان نیازمند شهرداری بافت

بافت های تاریخی خوزستان نیازمند شهرداری بافت

مفهوم بافت تاریخی - فرهنگی بر اساس نظریه ...
تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در سراسر کشور

تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در سراسر کشور

سخنگوی دولت از تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ...