چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
BAMDADZAGROSONLINE.IR
کد خبر : 202735
چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ ، 12:11

گاهی در قالب نرم خبر ، وگاهی دیگر این خبرهای معمولی ارسالی آنها بود که انعکاس دهنده تلاش نیروهای امدادی ومردمی بود که دوش بدوش امدادگران درعملیات‌های مختلف امدادی حضور داشتند و عده ای دیگر همچون دوران دفاع مقدس در پشت خرابه های متروپول آب و غذا درمیان حاضرین توزیع میکردند !

به گزارش بامداد زاگرس آنلاین :از نخستین لحظات ریزش ساختمان در محل حادثه حضور داشتند ، خبرها مخابره کردند و گزارشهای فراوانی را آماده ارسال  ! حضور همه را به تصویر کشیدند ، اما ! کسی از حضورشان خبری مخابره نکرد! 

ابتدا وسعت فاجعه وسپس نیازمندیهای مقابله با بحران پیش آمده در بخشهای مختلف خبری به سراسر کشور مخابره شد ! موضوعی که برخی در ابتدا به آن ساده مینگریستند حالا وبا تلاش شبانه روزی خبرنگاران صدا وسیمای مرکز آبادان به تیتر اول سایتها و روزنامه های استان و کشور تبدیل شد !
برای انعکاس ابعاد فاجعه از زوایای مختلف به موضوع نگریسته و تبعات احتمالی این حادثه گوشزد شد !هجوم ناجوانمردانه خبری رسانه های بیگانه که همراه با شبهات فراوان بود با ذکاوت آنان رصد و پاسخ مناسب برای آنها آماده میشد !
 
 
حادثه ای که در میان غم واندوه مردم و عصبانیت آنها در ازدست دادن فرزندانشان می‌رفت تا به یک بحران تبدیل شود با هدایت‌های خبری وپوشش شبانه روزی آنها آرام شد اما کسی بازهم از آنها یادی نکرد !
هرچه از دستشان برمی آمد دریغ نمی‌کردند ، از دلداری مادران و پدران مفقودین گرفته تا کمک به خارج کردن اجساد از زیر آوار و توزیع نذورات مردمی ودرنهایت میدان داری رسانه  ! 
در میان هزاران خبر مخابره شده گاهی امید بود که مخابره میشد و گاهی نگرانی !
خواب و خوراک فراموششان شده بود و با تمام وجود آینه ای شده بودند تمام نما از رسانه ای که طبیب وار می‌نگریست و تصمیم می‌گرفت !با تمام توان کنکاش میکردند وهرجا ، ردی از مقصرین احتمالی می یافتند مخابره میکردند !
برایشان فرقی نمی‌کرد ، هرکس مقصر بود معرفی میشد !
نه باد وخاک حریفشان میشد ونه گرمای سوزان خورشید جنوب ، در این میان اما این  اخبار دسته یک آنها بود که بی کم و کاست در زیرنویس شبکه های مختلف خبری و گفتگوهای ویژه از آنها استفاده میشد تا نکند در این میان  حق حتی  یک شهروند حادثه دیده آبادانی ضایع شود !
 
 
گاهی در قالب  نرم خبر ، وگاهی دیگر این خبرهای معمولی ارسالی آنها بود که انعکاس دهنده تلاش نیروهای امدادی ومردمی بود که دوش بدوش امدادگران درعملیات‌های مختلف امدادی حضور داشتند و عده ای دیگر همچون دوران دفاع مقدس در پشت خرابه های متروپول آب و غذا درمیان حاضرین توزیع میکردند !
 
 
 
حالا وظایفشان وسعت بیشتری یافته بود و گویی دلداری آسیب دیدگان هم بخشی  از کارشان شده بود ، مردم با امیدشان امیدوار می‌شدند و با دلداری هایشان آرام می‌گرفتند ! گاهی از دور و گاهی از نزدیک  دل به دریا می‌زدند و همراه امدادگران  میان تونل‌های نجات تا مرز خطر و در ساختمانی که امکان ریزش آن هر لحظه وجود داشت  پیش می‌رفتند تا تازه ترین خبرها را از قلب حادثه مخابره کنند !
با هر پیکری که از زیر آوارها خارج میشد نیمه جان میشدند و هر کس را زنده میافتند امید در دلشان جوانه میزد !
 
 
حالا وپس از ١۴ روز از گذشت حادثه متروپل آخرین روزهای آوار  برداری متروپل در حال انجام است ، اما خبرنگاران رسانه ملی در کنار دیگر خبرنگاران همچنان در میان آوارهای بجا مانده از متروپل حضور دارند و پای عهدی که با مردمشان بسته اند مانده اند،   نه گرمای هوا ونه پایه های لرزان باقی مانده این برج نحس ونه باد وخاک که نفس را بند می آورد هیچکدام آنها را از رسالتشان باز نمی‌دارد !!

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
انجام کار فرهنگی ، توجیه اقتصادی نمی خواهد!

انجام کار فرهنگی ، توجیه اقتصادی نمی خواهد!

مشکلات که متاسفانه زیادهست به شاعر اسلامی ...
عوارض کسب و پیشه برای سال  ۱۴۰۱ افزایش نخواهد یافت

عوارض کسب و پیشه برای سال ۱۴۰۱ افزایش نخواهد یافت

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر ...
تکریم  ومعارفه دردادگستری اندیکا

تکریم ومعارفه دردادگستری اندیکا

لهراب دراین مراسم به شرایط فعلی جامعه اشاره ...
روح الله عمادی ، مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان شد

روح الله عمادی ، مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان شد

با حکم اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب ...